Generelt

Discussion in 'Norway' started by sindre, Feb 14, 2009.

1. Kevin A.

Kevin A. Member

Ja, det blir som å holde den inne :) Så slipper du at nærlyset slukker når du tenner fjernlyset. Er ikkenoe stress, ikke synlig fra utsiden, og relativt lett å gjennomføre, bare gjør det skikkelig sånn at du får ordentlig kontakt :D Også pass på at du får alle delene (spesielt blinklysbryteren) på plass riktig.

2. Den får ikke noen problemer når det blir 110 watt da?

3. Kevin A.

Kevin A. Member

Jeg har ikke hatt noen problemer! Jeg har 35w Xenon på næylys og 100w halogen på fjernlys = 135w ;)

4. Ser ikke det litt rart ut, med to forskjellige farger ?

5. Kevin A.

Kevin A. Member

Nja, er ikke så mye forskjell på fargen på Xenon lyset og 100w "white" halogen lyset at folk reagerer på det :p Men Halogen lyset er litt mattere, litt mer lysebrunaktig :p Men jeg kjører ikke så mye med begge på samtidig, siden xenon nærlyset lyset lenger enn halogen fjernlyset :)

6. jeg har 55w halogen på begge, og de lyser som bare det :D 70kr på ebay, win :p

7. Kevin A.

Kevin A. Member

8. Kevin A.

Kevin A. Member

9. tror nok alle vet at xenon lyser mye bedre enn halogen :p men jeg var litt kjapp på "kjøp" knappen på ebay da leita etter nye lys :rolleyes:
    kjøpte disse:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370334006217#ht_1529wt_1135
    det står xenon, men det er 55w halogen "super white", det står på selve boksen pæra lå oppi da jeg fikk den :) og ja, det fulgte med 2 led superwhite parklys også, alt er ganske enkelt plug'n'play, slipper å skru på noe som helst :D
    skulle kjøpt ekte xenon da jeg først skulle kjøpe nye lys... dine ser utrolig bra ut! :D deilig sykkel i tillegg, har du gjort noe mer med den utenom lysbytte? :)

10. Kevin A.

Kevin A. Member

Takk takk, var litt greier å montere, men verdt det!
    Ser bra ut de halogen pærene også, billig alternativ :D
    Fikk undertray montert med sykkelen når den var ny av Speed Sandefjord, men det viste seg å bare være drit, siden parklyset sluttet å virke etter 2 uker, og da jeg endelig gadd å skru det av så jeg at det hadde stått i spenn og dermed hadde lagd to feite riper langs originalkåpene -.- I tillegg var blinklysa så dårlige at i sollys så man ikke at det lyste i de en gang og folk så ikke hvor jeg blinka... Så kjøpte Evotech Tail Tidy isteden, mye bedre! Men fremdeles måtte jeg kjøpe nye kåper bak (2000kr) + nytt skiltoppheng (600kr) som følge av dårlig arbeid...
    http://www.flickr.com/photos/55839456@N08/5681208311/
    Har bytta håndtakene til Harris' Ariete YZF grips, ser utrolig mye bedre ut enn originalhåndtaka! Har prøvd ting som Ram Air etc, men har ikke merket noen forskjell, så er tilbake til standard nå :p Og stort annet en det er det vel ikke :)

schnappi likes this.
  11. Kevin A.

Kevin A. Member

Noen som kjenner/har sett Adris her i det siste?
    Han lurte på Scorpion anlegget, men har ikke hørt fra han på 9 dager :(

12. Jeg har ikke sett noe til han her, nei :p

13. Ble til at jeg kjøpte samme led-pærer som deg, Kevin ;) Pluss noe annet stash ifra samma fyren..
    Hvor lang tid tok det sånn ca før du fikk de ?

14. Kevin A.

Kevin A. Member

Uhm, var nok rundt en uke :) Pass på at du setter de inn riktig vei, får ikke gjort noe galt, men hvis de ikke lyser, så bare sett de inn andre veien ^^

15. Okei, ikke så lenge med andre ord ;) Skal prøve på å få de inn riktig veg :p

16. Her er jeg ^^ Tror jeg må vente litt med å kjøpe meg anlegg, desverre :mad:.

17. hvis noen kikker på akrapovic anlegg og hater prisen fra yamaha forhandlerene: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25491319
    og er fornøyd med å ha funnet akrapovic til 5295,- fra http://www.pitstopmcimport.no/shop/
    så vil jeg dele med dere at jeg akkurat har leita og leita i en ukes tid og funnet http://calsport.co.uk/YAMAHA/7724-2009-YZF_125_R/29-Exhausts/Akrapovic/126163
    det står £454 men idet du kjøper det får du en rabatt på rundt £75...
    jeg bestilte mitt anlegg for 3 dager siden fra calsport, kom på 3700,- inkl. frakt... ifølge sporinga på posten har det allerede kommet seg til oslo, så kjapp sending er det også :D
    så hvis noen tenker på akrapovic men har funnet ut at det er for dyrt, har du rett og slett ikke leita godt nok... 3700,- inkl. frakt er ikke mer enn de fleste andre anleggene ;)
    reiser til syden i morgen, så gleder meg til å få det på når jeg kommer hjem om en ukes tid :D:D

Yamaha R125 <3 likes this.
  18. Kevin A.

Kevin A. Member

Har du regnet med at du får 25% moms + 200 kr i tollgebyr på det ? :)

19. så sleip som min far er, så sa han at jeg kunne sette det på firmaet hans, og hvis han får problemer med det skal vi skylde på at firmabilen hans rygga i sykkelen min og ødela potta, hehe... kjøpe i firma = 0 moms :rolleyes:

20. Kevin A.

Kevin A. Member

Haha, når man har sånne muligheter så blir det jo lettere :)
    Men bare sånn til info, man får scorpion anlegg så lavt som til 2000,- inkludert moms og frakt fra forhandler, so jo, det er nok en del billigere ;)
    Og en ting ting, den "rabatten" på £75 du nevner tror jeg bare er den engelske momsen som taes vekk når man bestiller fra utlandet :)